mandag, 31 august 2015 12:00

Pressemeddelelse i forbindelse med stiftelsen af: Danish Obstacle Course Racing Association

Skrevet af admin

Orientering vedrørende stiftelsen af Danmarks første og eneste forening med fokus på forhindringsløb.

Danish Obstacle Course Racing Association (DOCRA) er en uafhængig, frivillig forening, som har til formål at fremme udøvelsen af dansk forhindringsløb samt at skabe udvikling og fremdrift for sporten og dens udøvere.

Stifterne af DOCRA administrerer flere gratis online platforme – herunder Facebooksiden “Danish ObstacleCourse Racers” (i daglig tale benævnt [dokker]). Den er et online fællesskab for alle, der har en passion for forhindringsløb. Det er herigennem, at de første spadestik til den nye forening er blevet grundlagt: Vi er blevet bevidste om behovet for en organisering af forhindringsløb og et organ, der aktivt vil arbejde for at få forhindringsløb anerkendt som sport.

DOCRA sigter mod og opfordrer til mangfoldighed og bredde iblandt udøvere og øvrige interessenter til gavn for både sporten nationalt såvel som internationalt. Først og fremmest søger vi at opnå dette indenfor vore egne rammer i foreningen, hvorfor alle kan være medlemmer af DOCRA. DOCRA er et fællesskab for alle, der har interesse i forhindringsløb uanset forudgående erfaringer og tilhørsforhold til sporten. DOCRA kan rumme ham eller hende, der er nysgerrig, som aldrig har løbet et forhindringsløb før, nybegynderen, eliten, den løbs-frivillige, løbsarrangører og øvrige interessenter.

Vi håber at du/I vil støtte op om DOCRAs arbejde, og vi inviterer alle interesserede til et konstruktivt samarbejde. DOCRAs politiske arbejde er startet, og vi vil fra januar 2016 kunne optage fuldgyldige medlemmer i foreningen. Indtil da, tilbyder vi muligheden for at støtte DOCRAs foreningsarbejde gennem støttemedlemsskab.
DOCRA vil blandt andet benytte det resterende af 2015 på at drøfte mulighederne for samarbejde med løbsarrangører og øvrige interessenter.

Hvis du har nogle spørgsmål eller input til DOCRA, er du velkommen til at kontakte os.

Med venlig hilsen – DOCRAs stiftere

Carina Raaholt og Claus Dietz

Læs mere om Danish Obstacle Course Racing Association, foreningens formål, vision, vedtægter på:
http://docr.dk/docra/danish-obstacle-course-racing-association &

For mere information kontakt venligst:

Hjemmeside: www.docr.dk
Facebook: www.facebook.com/DanishObstacleCourseRacers